گفت و گو با کامبیز روشن روان

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in گفت و گو بازدید: 490

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گفت و گو با کامبیز روشن روان

گفت و گو با کامبیز روشن روان

واحد مرکزی خبر، ایسنا: مدت زیادی از اینکه برخی موسیقیدانان پیشکسوت اعلام کردند در شرایط موجود نمی‌توانند آثار خود را منتشر کنند، نمی‌گذرد. در حالیکه برخی از این هنرمندان، در زمره‌ی پژوهشگرانی هستند که عمر خود را صرف هنر اصیل ایرانی کرده‌اند. منوچهر همایون‌پور، علی تجویدی، جلیل شهناز و ... در زمره این هنرمندان هستند. حتی علی تجویدی به صراحت اعلام کرد: دوست دارد قبل از فوتش بقیه آثارش منتشر شوند.

آنچه که در این میان اهمیت دارد حلقه مفقوده‌ای در بحث انتشارات موسیقی است.

ارشد تهماسبی *، در این میان، صریح‌تر از دیگران از باندی مافیایی سخن می‌گوید که در نشر موسیقی رخنه کرده و در همه جا نیز، نفوذ دارد. به گفته تهماسبی، این باند هرچه را که دوست داشته باشند منتشر می‌کنند، آنهم در حوزه پاپ، نه پاپ معمولی بلکه یکسری آثار با ریتم‌های تند و صرفا جوان پسند. در این میان کامبیز روشن روان هم نظراتی ارائه می‌کند. وی با تایید تلویحی اینکه انتشارات موسیقی توجهی به موسیقی اصیل ندارند، گفت: تعداد زیادی آثار مانده در دست دارد که هیچ انتشاراتی حاضر به نشر آنها نیست. وی ضمن انتقاد از اینکه بازار نشر موسیقی تنها به آثار پاپ آن هم با شرایطی خاص توجه دارد می‌گوید که تنها راه نجات موسیقی ایرانی تشکیل اتحادیه‌ای بزرگ از سوی موسیقیدانان این حوزه است. روشن روان در پاسخ به اینکه آیا خانه موسیقی برای این امر چاره‌ای خواهد اندیشید؟ می‌گوید: ما در خانه موسیقی مذاکراتی در این خصوص داشته‌ایم اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفتیم. در همین حال ملیک اصلانیان‌ها می‌روند بی آنکه آثارشان به یادگار بماند. می‌ماند هنرمندان پیشکسوت هشتاد ساله‌ای چون همایون‌پور که خاضعانه می‌گوید: اجازه بدهید در این خصوص بعدا صحبت کنیم!...

* در همین مورد:

گفت و گو با ارشد تهماسبی

چهاردهم تیر ماه هشتاد و سه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131