مدیریت مرکز موسیقی و علی مرادخانی

نوشته شده توسط persianartmusic Posted in مقالات بازدید: 365

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیریت مرکز موسیقی و علی مرادخانی

در آخرین روزهای سال گذشته که علی مرادخانی به طور تلویحی از استعفای خود در مقابل برخی خبرنگاران سخن گفت کمتر کسی فکر می کرد که رئیس ‌چهارده ساله مرکز موسیقی وزارت ارشاد همچنان در تصمیم خود مبنی بر کناره گیری از این پست اصرار ورزد. خبر استعفای علی مرادخانی، زمانی قوت بیشتری گرفت که پیش از آن نیز خبر استعفای مرتضی کاظمی، معاون وزیر ارشاد در امور هنری به طور جسته و گریخته منتشر شد که البته این استعفا همان موقع از سوی مسئولان وزارت ارشاد تکذیب شد. سرانجام با پذیرش استعفای مرتضی کاظمی، علی مرادخانی نیز طی نامه ای به هنرمندان به طور رسمی از آنها خداحافظی کرد هر چند که منابع خبری به نقل از وی اعلام کردند که مرادخانی تا معرفی رئیس جدید همچنان مرکز موسیقی را اداره خواهد کرد. نگاهی به کارنامه مدیریت چهارده ساله علی مرادخانی و بودجه ‌ششصد هزار تومانی سابق تا ‌سه و نیم میلیارد تومانی فعلی، از منظر کارشناسان و منتقدان هنری دوران مدیریت او را از نشیب تا آرامش معرفی می کند. دیدار اعضای هیئت مدیره و مشاوران خانه موسیقی به عنوان بزرگترین تشکل صنفی موسیقی با مرادخانی که چهارشنبه هفته گذشته صورت گرفت و محورهای مطرح شده در این دیدار که البته پیشتر نیز همین محورها طی نامه ای به مقام عالی وزارت ارشاد، احمد مسجدجامعی ارسال شده بود گواهی بر این فراز و نشیب می باشد. در این نامه که به امضای کلیه هیئت مدیره و مشاوران خانه موسیقی رسیده بود از مسجدجامعی خواسته شده بود تا با توجه به سوابق مرادخانی وی کماکمان سکاندار مرکز موسیقی باقی بماند. اما شواهد امر حاکی از آن است که مرادخانی به زودی ساختمان تالار وحدت را ترک خواهد کرد. به هر حال جمع بندی آنچه که طی این هفته ها بر روی خروجی رسانه ها به نقل از موسیقیدانان در وصف مرادخانی ارسال شد از وی مدیری توانمند ترسیم می سازد. اما با این حال باید توجه داشت که قبلا نیز برخی چهره های نام آشنای موسیقی که جزو منتقدان جدی مرکز موسیقی بودند هنوز هم بر نقطه نظرات خود مبنی بر کم کاری و نادیده انگاشتن برخی مسائل موسیقی از سوی مرادخانی و مجموعه تحت امر پافشاری می کند. هوشنگ ظریف عضو هیئت مدیره خانه موسیقی می گوید: مدت زمانی که مرادخانی رئیس مرکز موسیقی بود هنرمندان تا حدی جان گرفتند او برای همه هنرمندان حق قائل شد و آنها را زیر بال و پر خود گرفت. به همین دلیل موسیقیدانانی که پا به تالار وحدت نمی گذاشتند جذب مرکز موسیقی شدند. روشن روان معتقد است مرادخانی در مدیریت ‌چهارده ساله خود موفق شد اعتماد هنرمندان را جلب کند. وی افزود: اگر شرایط زمانی و مدت مدیریت او را آن هم با توجه به زمانی که موسیقی در بدترین شرایط ممکن به سر می برد در نظر بگیریم باید گفت که مرادخانی موسیقی کشور را به شکل قابل قبولی سر و سامان داد و حالا که او این پست را تحویل می دهد جایگاه موسیقی در کشور و وزارت ارشاد تعریف شده است. بر پایه این گزارش خانه موسیقی تنها به نامه اخیر خود نیز اکتفا نکرده است بلکه در دیدار با معاون جدید هنری، دکتر ایمانی مجددا خواستار ابقای مرادخانی در این پست شده اند. درست عصر همان روزی که هیئت مدیره خانه موسیقی، با مرادخانی دیدار کردند، او نیز به دیدار وزیر ارشاد رفته است. از مشروح این مذاکرات هر چند تا کنون خبری درج نشده است، اما مرادخانی اعلام می کند که رفتن وی قطعی است. حال باید دید که گزینه بعدی وزارت ارشاد در سمت مدیریت حساس ترین مرکز معاونت هنری کیست؟ و به قول روشن روان آیا این کاندیدا درک مراد خانی را از موسیقی و روند تحولات ان خواهد داشت یا خیر؟

از: ایسنا

بیست و پنجم فروردین ماه هشتاد و سه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آیا میدانید

  • چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

    چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟

      چه سازی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کنیم؟ (نکته: این نوشته، برای کسانی است که در انتخاب ساز مردد بوده و نیاز به راهنمایی دارند). شاید نخستین پرسش برای کسی که، ایده و آشنایی با موسیقی ندارد، و قصد یادگیری موسیقی داری این باشد: چه سازی را انتخاب کنم؟ انتخاب ساز، کاملا سلیقه ای است، و انتخاب ساز، در واقع انتخاب و دنبال کردن سلیقه فرد و برداشت شخص از موسیقی است. برای انتخاب ساز به منظور یادگیری موسیقی، چند عامل نقش مهمی دارند که به آنها اشاره میکنیم: سلیقه و علاقه فرد به صدای سازی که یا دیده، یا صدایش را شنیده، و آشنایی هرچند اندک نسبت آن ساز دارد. شکل ظاهری ساز نیز نقش به سزایی در انتخاب دارد. کسی که آشنایی چندانی با موسیقی ندارد، برای شروع نوازندگی و انتخاب، به شکل ظاهری ساز نیز نظر دارد. سبک و کاربرد ساز یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز است. در واقع کاربرد ساز در سبک های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و... میتواند یکی از مهمترین نکات در انتخاب ساز باشد. مشورت و راهنمایی صحیح، می تواند راه بسیار خوبی برای انتخاب ساز باشد. ولی در نهایت، خود شخص است که تصمیم گیرنده نهایی است. چند توصیه…

از ما بپرسید

  • چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه

    چگونگي برقراري ارتباط نوازنده با مخاطب روي صحنه برقراری ارتباط نوازنده در حین اجرای زنده، با شوندگان حاضر در سالن، مبحثی بسیار جدی و جالب است که برای تحلیل و چگونگی و راه های مختلف برای تاثیر گذاری بیشتر آن نیاز به نوشتاری مفصل دارد که به زودی در مورد آن، در این سایت بحث شده و نوشته هایی برای خواندن شما عزیزان آماده و عرضه خواهد شد. بیست و هفتم خرداد هشتاد و نه  

درباره ی موسیقی هنری ایران

logo persian004 موسیقی هنری ایران، نخستین روزنامه الکترونیکی روزانه موسیقی ایران

همکاری: پیام به این شماره تلگرام
09226521131